Synsam / Ögongympa

Synsam är en av Europas ledande aktörer inom optikbranschen med drygt 500 butiker bara i Norden. Synsam erbjuder unika lösningar som utgår ifrån kundens olika livsstilar.

När 2020 började rulla mot sitt slut fick vi en förfråga om möjligheten att göra en kul idé till verklighet, och skapa Synsams egna “ögongympa”. Målet var att på ett roligt sätt engagera besökarna på Aftonbladet att “träna ögonen” i form av en tävling, och samtidigt upplysa om att boka synundersökning hos Synsam

 
Homepage.jpg

 

 

Under januari 2021 gick kampanjen live och Synsams Ögongympa var redo för deltagare. Utifrån den grafiska profilen, riktlinjer kring tävlingen och det uttryck som Synsam eftersökte skapade vi en hel kampanjsida med ett klassiskt men modernt quiz-upplägg. 

Utmanande frågor som gick på tid, en highscore-tavla och möjligheten att registrera sitt resultat och eventuellt vinna veckans pris. Tack vare att kampanjsidan byggdes responsivt var det enkelt för deltagarna att tävla oavsett om det gjordes via mobilen eller på en dator. 

Tillhörande displaybanners var även en viktig del av kampanjen för att leda deltagare till tävlingen, och det skapades banners i specifika format för just Aftonbladets plattform.


Synsamthumbnail.gif
Previous
Previous

IAB Logotyp

Next
Next

Takeover