IAB Sweden Gold Standard

Design av logotyp för och av hög standard

IAB (Interactive Advertising Bureau) är en branschorganisation som bland annat utvecklar standarder för digital annonsering. De gav oss i uppdrag att ta fram ett nytt sigill för deras Gold Standard som skulle ersätta det tidigare “Annonsvänligt Sverige”. En Gold Standard-certifiering innebär bland annat att man, kort sammanfattat, bidrar till att bygga en hållbar framtid för digital reklam genom att jobba mot annonsbedrägeri, förbättra den digitala reklamupplevelsen och öka varumärkessäkerheten.

Då det handlar om ett sigill som gäller annonsering i Sverige och dessutom innehåller ordet guld så fördes tankarna snabbt till en krona. För att dessutom belysa att det handlar om digital annonsering så valde vi att göra kronan i färgerna röd, grön och blå, det vill säga RGB. Sigillet används idag av de som har blivit Gold Standard-cerifierade.

 
IAB_GoldStandard_RGB_300dpi.png
IAB_logos.jpg
 
Previous
Previous

Hypoteket

Next
Next

Synsam / Ögongympa